Alla inlägg under april 2010

Av kerstin - 18 april 2010 21:34

eller kanske Garrderoven som Hanna kallade klädskrubben när hon var liten. I vilket fall som helst, det lilla rum där vi förvarar våra kläder i har blivit besöksvänligt, ja rent utav ganska så trevligt. Sonen kom hem efter två långa pluggtentaveckor med renoverarabstinens för ett litet tag sedan. Innan vi hann stoppa det hela så hade han tömt ut allt, och det var inte lite som fick plats i den gamla klädkammaren. Den var fylld från golv till tak med det mesta i "bra att ha väg".


Ja ja det var väl bara att sätta igång med att börja sortera allt från bebiskläder, mormors pälsar, till alla pingvinkostymer som den manliga sidan av släkten har ståtat i genom åren. Därefter blev det en vända, nä ... jag tror det var 3 vändor till butik RK (Röda Korset) och någon vända till tippen.

Sedan tog det roliga vid. Vi målade väggar och tak vita och efter en sväng till Bygg Upp för komplettring med någon ekplanka så räckte det överblivna parkettgolvet precis, tjusigt!


Sedan pricker över i, en rulle av Lisa Bengtssons tapet Svärmor som jag bara tycker är så fin. Visst passar den precis här!!


Hyllan med klädstången på ena sidan målade vi vit och så åkte den upp igen. Till andra sidan inhandlades en IKEAbyrå på Blocket för 400 kronor och så satte vi upp några skenor på väggen och satte på hyllor. Perfekt för alla mina förvaringsboxar med tyger och annat. Överskådligt och bra.


Min älskade gamla Mac, vår allra första dator, hade jag verkligen inte hjärta att kasta. Den ska jag spara så våra barnbarn får se hur datorerna såg ut en gång i tiden, 1 mb i internminne, det var grejor det. För att den trivas i sitt nya rum och må bra, fick den en nysydd mössa av en stuvbit. Den gamla puffen också nya kläder, för jag tror 10:e  gången. Nu blev det svartvitt istället för chockrosa tyg som den hade när den bodde på Hannas rum.


Så idag så smällde vi dit den sista listen, yesss....  och visst, den blev inte så tokig, den nya Garrderoven.


 

Så här såg det ut när det var rensat från skräp

 

Hylla och klädstång blev vitmålade, överbliven tapet

räckte precis att klä en papplåda till vintermössor

(står uppe på hyllan)


 

Den gamla puffen fick ny klädsel med tyg från IKEA


 

Elementet blev svart


 

Hasses Farmors kängor och min favoritväska som varit jorden

runt, fast tyvärr inte med mej, inhandlad på loppis för länge sedan.


 

Macmössa


 


Ovido - Quiz & Flashcards