Alla inlägg under februari 2009

Av kerstin - 4 februari 2009 21:31

Nu är mitt arbetsrum nästan klart. Väggarna är vitmålade och fondtapeten är i alla fall på plats och därmed är lilla läshörnan klar. Jag är helnöjd med tapeten. Tänk när jag var 16 år så såg jag det här mönstret för första gången och förälskade mej idet. Jag såg det i min mammas tidning Femina (en tidning som nog inte finns längre) och sparade tidningen i många år men sedan försvann den och jag glömde bort det. Så nu när det dök upp som tapet så MÅSTE jag bara ha en liten fondvägg i alla fall. Och så här blev det. Jag är fortfarande helsåld på damerna!


Läshörnan

Läshörnan

Den gamla stolen från ryttarföreningens loppis som blev klädd med älgskinn fungerar fortfarande kanon.



Med hjälp av överbliven tapet, scannern, datorn och strykjärnet så blev det en matchande kudde som pryder sin plats i stolen.


pennmuggar


Den fina burken med den cyklande mannen på, hade jag sett i en prylbutik för ett tag sedan och tänkte den skulle nog också passa bra in. Fantastiskt, den var kvar och för bara 25 kronor blev den min. Med en ordentlig diskning (det var en tobaksburk med mycket doft kvar) så blev den perfekt till mina penslar.


Nu fattas bara ett nytt skrivbord. Letar efter ett stort gammalt matbord med kanske lite snirkelben som jag kan måla svart.  Det blir kanske en loppisrunda till helgen igen.



Ovido - Quiz & Flashcards